خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

علم جان کجایی؟

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۰۰ ب.ظ




این چند روز را که به رسم شب امتحان درس می خواندم نظریه های زیادی از سرم گذشت. اصلا از سیستم آموزشی حرف نمیزنم. که زیاد گفته اند و شنیده ایم. فقط سوالاتی هست، آیا من دانشجوی ارشد معیار سنجشم یک ارائه ی طول ترم است و یک امتحان از جزوه ای سی صفحه ای؟ البته در شب امتحان جرقه هایی خنده دار هم به سرم زد. مثلا یکی اش این بود که، استاد همه ی این ها را بل مفصل تر می داند ما برای چه قرار است برایش بنویسیم؟ :) وقتمان را هدر می کنیم سر چیزی که هم ما می دانیم و هم استاد!! بعد هم چیزی که هست به نظرم رقابت ما به خاطر چند صدم نمره خیلی مسخره است! چرا؟؟ چون ما که ترمولک و دانش آموز نیستیم که ندانیم چطور درس بخوانیم یا بزور ننه بابا و از سر علافی که ادامه تحصیل نمی دهیم (مثلا) !!! پس همه مان نمره مان در یک قد و قواره می شود، هر کس خیلی کم بشود ببین چه بلایی سرش آمده که نتوانسته بخواند!! پس این معیار سنجش به نظرم به هیچ دردی نمی خورد.

اگر شخص شخیص بنده استاد بودم، سوال را همان اول ترم می دادم، و دانشجو باید تا آخر ترم دنبالش می دوید تا به جواب برسد!! یک دو ماراتون جذاب! شاید چیزی هم من یاد بگیرم و هم او! و سوالات مهجور هم جوابی پیدا می کرد. (عمرا جواب میافتن :))) )

همه ی این فرهنگ های جزوه خوانی مزخرف و درپیت ما را تنبل و علم را بی ارزش کرده! ایرانی ها اصلا هوش برتری ندارند، ما همه تنبلیم، دو نفر که تنبلی را می گذارند کنار می شوند قشر باهوش جامعه!!!!










پ.ن:

والا از اول ترم وقت سر خاراندن نداشتیم، از بس از ما کار کشیدن، حقا و انصافا من نباید همچین داستانی می سرودم که آی به داد علم برسید :))) ولی خوب به نظرم کیفیت باید بیش از این بود! تا من مثل سابق به این جمله نرسم: اینارو بیخیال من باید خودم همت کنم برای یادگیری نداشته ها!!!




* دو تا امتحان دادیم، خدا ختم به خیر کند الباقی را! با این تعدد نظریه بین دانشجویان سر همین جزوه ها!!




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۱۵
احلام

نظرات  (۹)

یادش بخیر یه امتحان ۴واحدی داشتم با ۳۰۰صفحه جزوه
نمیدونم چرا اصلا شب امتحان درس خوندنم نمیاد(مثل بقیه ایام)



سر امتحان باختم أمن یجیب نمره اول شدم
امتحان کنید جواب میده
پاسخ:
بله شما دانشجوی نمونه ای بوده اید :|

امن یجیب؟؟؟
اینجوری به فریاد علم میرسیم؟؟
۱۵ دی ۹۵ ، ۲۳:۰۴ پلڪــــ شیشـہ اے
پس با این حساب کتابای شما من که این ترم خیلی نمره هام درخشان قراره بشه جز اون گروه خاص شمام. نه؟! :)


پاسخ:
متوجه نشدم اصلا!
گروه خاص؟! کتابای ما!؟
یادش به خیر
با دوستی در دوران دبیرستان
در جواب مشق ننوشتن ها و نمرات ناپلئونی
نظام آموزشی نقد میکردیم
و معلم و معاون مربوطه تو دوربین خیره میشد

یادم باشه یه بار خاطرش رو بنویسم..
پاسخ:
ببین نظام آموزشی ما چطوره که دو تا دانش آموزم می تونن منبر برن
آفرین بر شما ریشه ای عمل می کردین

حتما ان شالله بنویسید
(که دو تا دانش آموزم می تونن منبر برن)
رسما اون زمان ما رو زیر سوال بردید، خیر مطالعاتی شده بود اون موقع
پاسخ:
عه ببخشید من فکر کردم دبستان نوشتید! معذرت، دبیرستان بوده!
نه دبیرستان که باید نظریه و راه حلم می دادین!
منبر کم بوده

ولی خوب در کل یه عده هم اصلا عین خیالشون نیست، حتی همین دانشجو جماعت خیلی ببخشید گلابی ان ! 
درد داشتن خیلی خوبه! نعمته

۱۵ دی ۹۵ ، ۲۳:۳۸ پلڪــــ شیشـہ اے
با این "حساب کتاب" های شما
گروه خاص= هر کس خیلی کم بشود ببین چه بلایی سرش آمده که نتوانسته بخواند!!
پاسخ:
عزیزم
شما که گرفتاریات به جاست اگرم باشه!
نه چرا درخشان از سمت نزول، ان شالله خیلی هم خوب میشی! مگه میشه بد بشی
دوباره من و آنلاین پخش کردی روی گل قالی!خدایتان خفقان بر شمایگان مستولی نکناد!
 گفتی چقدر حال میده  ال سوالات، یه بار سر کلاس تفسیر سر موضوع قضا و قدر و اجل مسمی و اختیار انسان و ارابریا و ارتباطش باهم از استاذارادهاستاذی کردم،
 و فیتیله بحث بالا گرفت ،استاذ فارغ نشد از بحث که آخر جوابم چیست؟  من با دو چشم خویشتن دیدم که استاذ بلد نیست خیلی مسائل حتی مربوط به درس خودش را...متاسف گشتمی بر وضع خویش! 
پاسخ:
:)) حالا حالا جا داری از دست من پخش زمین بشی

ماشالله  کل کلاس به سوالات تو پرداخته میشه! 
خوب درباره بی سوادی اساتید بحث زیاده که باید نوشته ای دیگر نوشت
خوب این اساتید خروجی همین دانشگاه و سیستم آموزشی اند
آینده خودمان را ببینیم :)
خب واسه همینه که آدم هایی مثل حسن روحانی و خیلی های دیگه میرن انگلیس درس می خونن دیگه!!




اما این نمادِ شکلکیِ کارتونیِ قشنگی که شما برای این پست گذاشتی، آدمو به یاد پیک نیک رفتن و کباب درست کردن می اندازه!!
پاسخ:
بله خوب فرار مغزها به جاست :))

نمادی است بر علم سوزی ما در کشور :| جزغاله اش کردیم
۱۶ دی ۹۵ ، ۱۲:۱۱ فاطمه غلامی
علم جان غش کرد :/
بیایید لطفا از راهکارهای موفقیت در آزمون ارشد برای ما سخن بگویید. دو نمره :|
پاسخ:
آب قند دارم پیشم

بیا جانا، تا دلت بخواد برات راهکارها دارم
من فوق دکتری ارشد خوانی دارم

پست بیخودی بود
به هزار و یک دلیل
پاسخ:
سپاس فراوان :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">