خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

درد (می تونید نخونید)

يكشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ب.ظ



وقتی آدم جایی باشه که نتونه حرفاشو بزنه تنهاست!
گاهی اینجا تنهایی بدی رو برام رقم میزنه
خیلی راحت با این سوال که شاید دوست ندارند بشنوند و یا چه اهمیتی داره این حرف ها؟!! حرف هام خورده میشن
اما بزارید یکم از غمی که این چند روز تو فکرشم بگم. قرار نیست از تنهایی دربیام ولی میگن که گفتن درد از رنجش کم می کنه. گفتن ما که ندیدیم!
سال هاست که خرید شب عید نمی رم. چون برام معنا نداره و چون بیشتر از هر کسی فقط حاشیه های این خریدهای لعنتی رو در بین مردم می بینم. خوشی یه عده فقط حسرت بیشتر یه عده ی دیگه است. خوشی های پرزرق و برق و زودگذری که یک عمر در نگاه یک بچه به حسرت تبدیل میشه. من از این موج فقری که شب عید ساطع میشه خوشم نمیاد!
کمی حاضر بشید که به جای اینکه به خودتون کفش بخرید با قیمت گزاف! برای دو تا بچه یک کفش تهیه کنید
می دونید درد دیگم اینه که خیلی ها که آهی در بساط ندارند، واقعا آهی هم برای اینکه این رو ابراز بکنند ندارند. در گوشه پس کوچه های این شهر فقط خدا حواسش به اوناست
اما درد دیگه ای رو از من بشنوید
از دیروز به خاطر یک کلمه ی بابا افتادم به سرچ کردن یک موضوع. بابا وسط اخبار گفت آره این جنگل آلباتان (آلواتان درست تر است البته) خیلی شهید داد. نتونستم در موردش بی تفاوت باشم. آلباتان چی بود و کجا بود!؟ آلباتان محدوده ای بود در سردشت که تحت تصرف دموکرات های کرد دراومد و جنایت ها درونش رخ داد. شاید خیلی چیزها فهمیدم ولی از تصور رنج چیزهایی که فکر می کردم مثلا فقط در جنگ جهانی دوم و اول سر لهستان یا حتی ویتنام و این روزها جنایت داعشی و هزاران هزار جنایت رنگارنگ سر آدم های مظلوم اومده، سر ایران هم به طرق مختلف وارد شده!
ما هفده هزار شهید ترور داریم!!! از تصور تک تک ترور ها لرزه به اندامم میافته! لعنت به ذهن من که فقط زایش تصویر می کنه! بی حد و حصر.
 مثلا یک منافق چرا باید یک شهروند عادی که سوپرمارکت دارد ترور کند!؟
واقعا عقیده بزرگترین محرکه است برای حرکت آدمی! حال چه عقیده مسوم باشه و چه عقیده ای متعالی!
تا درد به سه و چهار و...نکشیده جمعش می کنم









پ.ن: من نمی گذرم از خون ناهیدها...
(ناهید کردستان)








موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۸
احلام

نظرات  (۷)

گندش رو در آوردیم
و فقط سر خودمون رو شیره میمالیم
پاسخ:
از بی مصرفی خودم خسته شدم
در مورد خرید عید حق با شماست ما هم خانوادگی اصلا خرید نمی کردیم از اول.مگر موقعی که پول داشتیم و نیاز داشتیم به چیزی.این راهشه.آفرین به طرز فکرت و تازه ما خونه تکونی جز دو سه سال که نو عروس داشتیم و دوماد داشتیم پیش از عید انجام نمی دادیم و تابستون ها که فصل گرم هست دو سال در میون اونهم انجام میدادیم هم نقاشی در و دیوار رو توی تابستون ه رچند سال یکبار هم فرشا  رو چند سال یکبار می شستیم.
اصلا این چرت و پرت ها رو قبول ندارم که شب عیده و باید حتما شب عید شست
ما (من خودم) هر هفته یا هر چند روز  در صورت نیاز جارو برقی می زنیم و خونه رو مرتب می کنیم و مادرم همزمان با من پنجره ها رو دستمال میزنه و خلاصه این درستشه.
پاسخ:
ما هم خونمون رو تمیز می کنیم ولی شب عید حال میده :)
مجبوری نیست ولی اختیاری قشنگیه
ولی خرید عید لزومی واقعا نداره
 با وضع اقتصادی خراب

خدایا از این مردان روزگار که خانه جاروبرقی می کنند به خانه ی ما هم عنایت بفرما :)
چند وقت پیش توی مزار شهدای قزوین داشتم قدم میزدم...شهدایی رو به چشم دیدم که همونجا  یخ زدم...به نوعی همون شهدای ترور...هی جلو عقب شدم گفتم نکنه دارم اشتباه میبینم تاریخ رو ،ولی نه درست بود...تاریخش میشد حوالی 92و 93....شهدای درگیری با منافقین گروهک پژواک! شجاع در حین حال مظلوم...چه غریب بودن...چه غم بزرگی ازون روز نشست کنج دلم گاهی سرباز میکنه، تو میفهمیش...
پاسخ:
واقعا مظلوم
باید ایستاد جلوی این ظلم ها

درد کشیدنی است

نه خواندنی...

بیاییم بخوانیم و رد شویم و ...

درد های درد کشیده را،درد کشیده میداند...

خدا گفت:

یا ایها الناس!

انتم الفقراء الی الله...

و الله هو الغنی الحمید...

 

عین نادانیه که عده ای فک میکنن خیلی دارن و چه خوب که دارن!که میتونن باهاش فخر فروشی کنن!

(این برنامه یاد خدا که شبکه قران میذاشت و الان هم داره،با حضور حاجاقا عظیمی خیلی برنامه خوبیه.بحث قاعده فقرشون عالی بود...

هرچی دارایی آدم بیشتر باشه در واقع فقرش بیشتره...)

عاقل بشیم ...

 

 

سالها پیش معلمی داشتیم که میگفت حواستون باشه به اعتقاداتتون!

چون اونچه اعتقاد آدمه منشاء عملکردش میشه!

 

راست میگید...

پاسخ:
خوب اینا عقیده شماست
اغلب داراهای ما اصلا نمی دونن فقر یعنی چی؟ چه طعمی داره اصلا؟


ندیدم برنامه رو!
یعنی از تلویزیون همین مشاهیرشو ببینیم هنر کردیم


ممنون بابت این آیه ی قشنگ

راستی این هم که آدم جایی باشه که نتونه حرفاشو بزنه و تنهاست هم خودش درده!

واقعا هم خیلی درده!

 

(بی ربط:ببخشید برام سواله که چرا پیوندهای وبلاگتون رو برداشتین؟

ببخشیدا سوال بی ربطی پرسیدم :( )

پاسخ:
اوهوم دردهای نگفته

آخه قرار بود کل وبلاگ پاک بشه
مهم بود؟
بیخیال...
پاسخ:
همش بیخیال

تو چرا از آمریکایی؟
ترامپی شدی برو کنار

بقول صائب:

صد بار فلک پیرهن خویش قبا کرد

یک بار تو بی درد گریبان ندریدی...

پاسخ:
آه از این چرخ فلک

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">