خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

فروشنده

جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ب.ظ




چه  اسم زیبنده ای واقعا! فروشنده
اصغر فرهادی چه شاهکارهایی خلق می کند
راستش فروختن غیرت همچین شاهکارهایی هم نیاز دارد







پ.ن: من خواستم فیلم را بدون نگاه تند و تیز به تماشا بنشینم. ولی هر چقدر به دور و برم نگاه کردم نتوانستم برخورد عماد و رعنا را هضم کنم. آدم های مهربان جدایی نادر از سیمین اینجا هم تکرار می شوند. آدم های باکلاس و خوش برخورد و بسیار مودب! و فوق العاده روشنفکرررر!
خوب حالا اتفاق افتاده؟ خوب که چی؟ بریم انتقام بگیریم؟ طرف وسوسه شد حالا! یه خبطی کرد!



یک سوال: اصغر فرهادی می خواست چه چیز به مخاطبانش بدهد؟





خارج از این پست: معدل 18 و 67 هم شد معدل؟



موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۵
احلام

نظرات  (۹)

۲۵ فروردين ۹۶ ، ۱۶:۰۸ آموزشی-تفریحی
یه سوال خیلی بزرگ که اون آخرش خونواده اون مرده ازش حتی یه بارم نپرسیدن اینجا چیکار میکردی این مرده کیه چیکار داره باهات.اصغر فرهادی یه جورایی پیچونده ها
پاسخ:
راستش سوال که خیلی زیاد است
بله به این سوال شما هم فکر کردم
مثلا همان اول اصلا چرا عماد توی بیمارستان زنگ نمی زند به پلیس یا همسایه ها چرا تماس نگرفته اند
که فردایش بخواهد به زنش بگوید تو نگذاشتی من زنگ بزنم!
چرا مخاطب را می گذارد در آمپاس اینکه تجاوزی رخ داده یا نه؟؟ (هنرمندانه تجاوز را الغا می کند بعد توی مصاحبه می گوید من منظورم حریم خصوصی بودش)
 اخه عماد شوهر نیست که بادمجونه!
به نظر من فیلم فوق العاده خوش ساخت بود و کشش داشت. این آدم خیلی هنرمنده!
با هنرمندی تمام طوری فیلم رو پیش برده بود که من مدام در کشکمکش بودم با خودم که چرا نمیتونم دلم بخواد بلایی سر پیرمرده بیاد!
در سایز کوچیکترش هم شاگرد عماد بود که عکس های ناجور تو گوشیش بود و التماس میکرد عماد نبینه و بعد معلوم شد پدر نداره!
متاسفانه مراجعه نکردن به پلیس برای چنین مسایلی تو جامعه مون فراوانه، من حتی دوروبر خودم زیاد می بینم. مراجعه نکردن عماد به پلیس به نظرم نشونه بی غیرتیش نبود. چون خودش دنبال انتقام گرفتن بود. ولی فیلم پیرمردرو در نهااااااااایت بدبختی نشون داده بود. طوری که حتی یه سیلی عماد منجر به سکته دوباره ش شد. مخاطب اصلا به عماد حق نمی داد از پیرمرده انتقام بگیره.طوری که تو بعضی نقدها این رفتار عماد که به سیلی ای بسنده کرد و به زعم ما بی غیرت بود رو بی اخلاقی میدونن! یعنی اخلاقو زیرپا گذاشت که سیلی زد یا تهدید کرد.
ضعیف بودن یک ظالم و کسی که مرتکب اشتباهی شده، نمیتونه صاحب حق رو مجبور کنه حقش رو از طرف نگیره، ولی فیلم فرهادی تو ذهن مخاطبی چنین اثری داشت!
و صد البته که فرهادی عامدانه دست روی چنین اشتباهی گذاشته! عماد فیلم به نظرم بی غیرت نبود، ولی فیلم فرهادی القاکننده بی غیرتی بود!
ولی لامصب خیلی بلده!
پاسخ:
بله هنرمندانه خوبی را با بی غیرتی ترکیب کرد و داد به ملت :)
من اسمشو میزارم پز روشنفکری
من اصلا منکر خوش ساختی فیلم نیستم
اما صحنه هایی که منو به بی غیرتی عماد میرسونه
عماد چرا اصلا هیچی از زنش نمی پرسه!؟ حتی توی یه دیالوگ میگه یا باید کلا فراموش کنی یا فلان! به زنش میگه فراموووش؟؟
 وقتی می فهمه بابک هم با اون زنه در رابطه بوده، هیچ کاری نمی کنه! فقط رو صحنه یه دیالوگ بارش می کنه. احسنت به این برخورد روشنفکرانش! والا اگر من مرد بودم سریع زنمو از زیر دست و پای این بابکه هم جمع میکنم
ماجرا اینقدر براشون دم دستی تلقی میشه که عماد خیلی راحت میره سر نمایشش، کاراشو می کنه!! اصلا این بشر یکم خونش به جوش نمیادد؟

صحنه های بخشش عماد واقعا با زیرکی انتخاب میشن!
مردم همیشه از مظلوم حمایت می کنند، ولو بدونند این واسه خودش یه ظالمی بوده!! چراااا؟؟؟
حالا چون اون پسر بابا نداره، عیبی یوخ دیگه گوشیش پر باشه از چرندیات! (حیوونی بابا بالاسرت نبود، به کارت ادامه بده)
یا پیرمرده هر زندگی ای داشته، مرض قلب و یه دنیا آبرو! آیا دلیل میشه که ادب نشه به خاطر کارش؟

این ها همون هایی هستن که می گن بابا یه هوا تو مملکت فقیر ریخته بعد چرا اینقدر نذری امام حسین پخش می کنید!!
اینکه فرهادی چنین چیزی رو هنرمندانه میاد و به خورد ما میده اصلا درش شک نیست!! واقعا خوشم میاد از فیلم ساختنش
من فیلم جدایی نادر از سمین رو بیشتر از این دوست داشتم. خوش ساخت تر بود به نظرم

ما باید دقت کنیم که این فیلم رو عامه مردم نگاه می کنند. همه که حرفه ای تحلیل گر نیستن. چیزی که برداشت می کنند رو می پذیرند

من فیلم رو اغلب نگاه می کنم که یه چیزی بهم بده، ولی بعد فیلم حس بدی نسبت به همه چی داشتم
آخه فرهادی هم ماشالله هزار تا تعلیق تو فیلم ایجاد کرده
به نظرم اینقدر تعلیق که منجر به یه دنیا سوال بشه هنرمندانه نیست
۲۵ فروردين ۹۶ ، ۱۸:۲۵ آرزوهای نجیب (:
نمایشنامه مرگ فروشنده رو حتما بخون احلام
نشر قطره چاپش کرده 
من تازه گرفتمش که بخونم مطمئن هستم بعد خوندن این نمایشنامه بُعدهای دیگه فیلم برامون روشن میشه
(:
پاسخ:
آره اتفاقا به شدت ترغیب شدم بخونمش
امیدوارم بعد های خوبی ازش دربیاد
چون فیلم خوش ساختی بود
و چقدر خوشم میومد که نمایشنامه توش گنجانده شده بود
(یعنی از این عمل)
من جفت فیلمارو نددیدم...

سکوت میکنم :)
پاسخ:
من گذشته رو هم دارم
فرصت نکردم بببینم

من اصلا از فیلم فرهادی دفاع نکردم!
صددرصد عامه مردم نمی شینن تحلیلش کنن و فقط تحت تاثیر قرار می گیرند.
فقط می خواستم بگم این بی غیرتی رو بیش از رفتارهای روشنفکرانه عماد با مظلومیت غیرمنطقی و بسیاااار زیاد خطاکار القا می کنه. اگه صرفا این زوج بی بندوبار و بی خیال و روشنفکر و بی غیرت و اینا باشن، میشه یه چی مثل اکثر فیلم های سینما! ولی این فجیع تر از این حرفهاست! اینقدر فجیع که من مخاطب مذهبی و باغیرتش هم دلم واسه پیرمرده تاپ تاپ کنه.
بعد اون وقته که نمی تونی بشینی افراد رو قانع کنی که این یارو داره بی غیرتی رو رواج می ده و این فیلم چنین اثری داره! چرا؟ چون به طور طبیعی مخاطب با دیدن این فیلم دلش برای پیرمرده می سوزه! برای اون پسر یتیم می سوزه! و ذهنش می ره طرف بخشش!

آره جدایی به نظر منم خیلی خوش ساخت تر بود!
کلا وقتی فیلمای فرهادی رو می بینم یاد حرص خوردن های پناهیان می افتم! هرچی فیلمای فرهادی هزاران لایه داره، از این طرف فیلم می سازن یک لایه هم نداشته باشه!!

ان شاالله که شما هنرمندان و ادیبان عزیز به داد این عرصه ها برسید:)
پاسخ:
اوهوم درست میفرمایی
و دقیق

اگر من هنرمند و ادیبم، وضع همین خواهد ماند
مشکل از ماست
مایی که بلد نیستیم هنر دینی عرضه کنیم
من چقده حرف زدم:|
پاسخ:
عوض اون پست های چهارقفله که حرفات توش معلوم نیست
بیشتر سخن بگو
۲۶ فروردين ۹۶ ، ۰۰:۵۸ پلڪــــ شیشـہ اے
18 و خرده ای ؟ 
بیا بیا رمز موفقیتت رو برای من فاش کن. :| 
رو به نابودیم. 
پاسخ:
من میگم زشته تو می گی رمز موفقیت؟!

والا اساتید اونقدر سخت میگیرن، نمیزارن نفس آزاد بکشیم
نه بابا رو به نابودی نیستی
۲۷ فروردين ۹۶ ، ۱۰:۲۷ پلڪــــ شیشـہ اے
بذار سکوت کنم. 
ما نیزززز 
مهره گردنم سوت میزنه 
پاسخ:
از بس درس خوندی مهره گردنت سوت میکشه؟ :)
موفق باشی
۲۷ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۵۲ پلڪــــ شیشـہ اے
به خاطر پروژه های درسی و پای سیستم نشستن بابت شون. 

پاسخ:
باباااا
ما هم همینطور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">