خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

آراستگی 1

پنجشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۹ ب.ظ





دو روز گذشته برای من واقعا یک ماراتن سخت بود تا تمام خرت و پرت های این چند سال را به سامان برسونم. توی خونه پدری اتاقکی داشتم که پر از کتاب و جزوه و مجله و...بود (فکر کنید یک زمانی روزنامه و مجله روی بورس بودند). بالاخره طی یک تصمیم و اراده قوی همه ی وسایل تبدیل شد به 4 کیسه زباله و یک کارتون بزرگ کتاب های اهدایی (احتمالا میرن یه روستا) و تنها دو قفسه از وسایل مفید و قابل استفاده. واقعا برام باور کردنی نبود که تمام وسایلم توی همین دو قفسه بتونم جا بدم (البته دو قفسه که معادل با 2 تا کابینت آشپزخونه است)

جمع کردن وسایلی که بیش از اندازه تلمبار شده باشه واقعا حوصله می خواد. هر چند می دونم همه ی ما بعد از اینکه بالاخره مرتب کردن رو به اتمام میرسونیم توبه ی نصوح می کنیم تا دیگه هیچوقت این پاکسازی رو به تاخیر نندازیم و مثلا هر ماه بیاییم و یه چیزایی رو جمع کنیم و این خیلی به واقعیت پیوند می خوره.

ولی مغز آدمی رو باید به کارهای خوب عادت داد. سعی کنید عادت های خوب رو در خودتون پرورش بدید. با هر سن و سالی که هستید.

و چند نکته:

*همین فردا برید سراغ انباری ها (بعضی ها حتی کشویی که دارند روزمره استفاده می کنند فرقی با انباری نداره )

* وسایلی که برای ده سال بیست سال صد سال پیشه و هیچ کارایی نداره بریزید دور. مثلا مجله هارو می خواهید چی کار؟ حتی دایره المعارف رو (وقتی مدام گوشی توی دستتونه)

*کمتر خاطره بازی بکنید. فوقش اندازه یه جعبه کفش از کودکی هاتون وسایل نگه دارید نه اندازه یه کمددیواری

*کتاب هایی که سال هاست بهشون مراجعه نمی کنید بسپرید به کس دیگه!

*وقتی دارید وسایل رو تفکیک می کنید به این فکر کنید که واقعا چقدر استفاده کردید؟ و این تجربه ای بشه که اینقدر خرید نکنید. اسراف اسراف اسراف ممنوع. چه معنی میده مثلا یه کیف دارید میرید یکی دیگه می خرید. یه دفتر دارید بعد میرید دو تا دیگه می خرید چون حتما باید گل گلی باشه.

* خیلی راحت دور بریزید. نگران نباش ده ساله ازش استفاده نکردید قطعا در آینده هم استفاده نمی کنید

* بعضی چیزها رو میشه تغییر کاربری داد و دوباره استفاده کرد پس الکی هم اسراف نکنید

*و...





پ.ن: سبک بال باشید تا راحت بتونید پرواز کنید.




+ حتما برام بگید چی کارا کردید





موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۵
احلام

نظرات  (۷)

۱۵ آذر ۹۷ ، ۲۳:۰۸ پلڪــــ شیشـہ اے
سلام سلام. :))
ایول الله. کار دشواریه.
من هر چند وقت یه بار این کار و می کردمم. مامانمم بنده خدا دست بریزشون خوب بود :/ یا دادنرفت یا ریختن رفت. یه کارتن مونده و وسایل ضروری من که خونه باباست. یه بخشیشم آوردم این جا.
این چند روزه من تمیییز کردم همه جا رو. 
لباس چرکای عزیزمو شستم 
رخت آویز و آوردم توی اتاق
آخ آخ. کلی وقت گذاشتم یه بخشی از به هایی که واسه دمنوش درست کردن خریده بودیم و خرد کردم و رنده کردم. تقریبا نود و نه درصدش کپک زد مجبور شدم بریزم. وای یعنی مغزم سوووت کشید.

یه کمم نشستم پای مقاله ام. هوووف. 
فعلا همین
پاسخ:
سلاااام سلااام
آفرین آفررررررررررررین
خیلی خوب بود عملکردت
چرا کپک زد؟ البته تجربه ایست :)


ظاهرا من خیلییییی بیشتر کارای عقب مونده دارم :)

کاری است بس نیکو و خدا پسندانه 
قانون سوم من
چیزی که دوسال به درد نخورده پس هیچ وقت به درد نمیخوره
پاسخ:
تو که کارت درسته
خیلیییی قانون درستی وضع کردی باریکلا
سلام، هوچ فرصتی ندارم.

:/
پاسخ:
سلام
خوب به اولویت هات میرسی و این خوبه

هعییییییی

پاسخ:
:)
رفتارتان با انباری را موافقم.
با بیرون دادن کتاب های اضافی و خوانده شده موافقم. (غیر از کتابهای مرجع که زینت خانه و کتابخانه اند.)
اسراف نکردن در خوراک و پوشاک و لوازم زندگی بحمدالله در زندگی ما رعایت می شود. البته تنوع و سلیقه هم به وقتش لازمه که ازش غفلت نمی کنیم.
خاطره زدایی هم داریم ولی موارد مهم و ماندگار را حتی المقدور حفظ می کنیم.
و... و... و...
پاسخ:
خیلی هم عالی
ان شالله همیشه زندگی تان پربرکت و پر از شادی باشد
۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۲:۲۸ آرزوهای نجیب (:
من هنوز به ریخت و پاشام نرسیدم؛ ولی افتادم به جون کتابخونه و می‌خوام کتاب‌هام رو البته بعضی‌هاش رو اهدا کنم.
پاسخ:
خوب بعد از کتابخونه سراغ ریخت و پاش هایت هم برو :)
۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۱:۴۱ ...:: بخاری ::...
آی که این جمله «ده ساله ازش استفاده نکردی تو اینده ام استفاده نمی کنی» رو چقدر من به همه میگم و بعدم به طرز مزخرفی میشنوم که «لنگه کفش کهنه تو بیابون نعمته» و آی سرمو میکوبم به دیوار.

پاسخ:
تو این زمونه که هر چیزی رو اراده کنی بیخ گوشته به نظرم تو بیابونم گیر کنی یهو یه هایپراستار سبز میشه جلوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">