خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

گذر اسفندی

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۴:۰۱ ب.ظ


رسم بر این بود که دو کنده ی زانو به ادب در برف فرو بریم و دست به دعا برداریم که ننه سرما دامن تکانده تا دل زمینمان از فرط پر آبی به قار و قور افتاده. رسم بر این بود که فرش های دستباف زن خانه با دو چماق مرد خانه روی پشت بام ها کتک می خورد و بچه ها توی خاک اش مسابقه ی سرفه کردن برگزار می کردند. رسم بر این بود پارچه ها زیر چرخ خیاطی دل ای دل ای کنان دوخته می شدند برای تن کودکان بازیگوشی که از سابیده شدن در حمام آخر سال برق می زدند. رسم بر این بود که خاک گلدان ها و باغچه زیر و رو می شد تا دل زن خانه از دیدن گل های بهاری شان زیر و رو شود. رسم بر این بود که همه ی ندارهای عالم در شب عید به مدد همسایه هایشان سبزی پلو با ماهی بر سر سفره هایشان بیاید... و بسیار رسم های دیگر که این روزها به نبودشان عادت کرده ایم و این طبیعت جهان است که رسم های گذشته نو بشوند. رسم های نو برای کودکان ما هنوز جذاب و پر رنگ و لعاب است و برای ما بزرگ ترها معناهای دیگری دارد. اما مسیر اسفندمان چیزهایی کم دارد انگار!! بازارهایمان پر است از آدم هایی که مصرف را خوب می دانند و خانه هایمان پر است از کارگرهایی که خانه ی ما را می تکانند تا به خانه هایشان رنگ شب عید را ببرند.  مرد خانه مان اعصابش روی ریل هزینه ها خرد شده و زن خانه مان زیر ریل مصرف گرایی! ما اسفند را به سرعت می گذرانیم با تمام بدو بدو های عالم بی آنکه بدانیم چرا برف از آسمان امسالمان کم بارید و درخت جلوی خانه مان دقیقا چه ساعتی به بهار سلام گفت و اولین جوانه ی سرسبزش را زد! ما اسفند را می گذرانیم با لیستی از خواستنی های سر به فلک کشیده، بی آنکه بدانیم هستند هنوز کسانی که لیست خواسته هایشان کوچک است، اما جیب کارت اعتباری شان خالی خالی است!








پ.ن: رسم بر این است که قلب آدمی با محبت به آدمیان زنده تر می شود.اگر به قلبمان نرسیم، حسابی می گندد!








+ نوشته شدن متن با سرعت (آنتراکت بین خانه و تکاندن هایش) :)

عکس خود انداز :)




موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۵
احلام

نظرات  (۷)

بسیار معنی دار و ارزشمند بود. 

خوب است که خانۀ دل را هم از گَرد کینه ها و خصومت ها بشوییم و صحن و سرای اندیشه را برای باور بهار حقیقی مهیا سازیم.
پاسخ:
آن هم در صف نوشتن است..
هر چند خانه تکانی دل بیشتر برای بهاردل ها و ماه مبارک رمضان است، اما هر روز باید دل را تکاند..
سلام
خیلی خوب نوشتیناااا
پاسخ:
علیک السلام
خیلی خوب دیدینااااا
خیلی خوب بود یه دوری زدیم تو گذشته ها ودرد امروز هم زنده شد 
باید چه کرد با این فرهنگ مصرف گرایی
یادم نیست اخرین باری که  نوروز برای خودم رخت و لباس خریده ام کی بوده
ولی در جامعه این له شدن ها را به وضوح می توان دید
پاسخ:
آدمی است و درد و درد و درد..
نسل های بعدی چه خواهند شد!!؟

البته خرید شب عید چیز بدی نیست، بشرطها و شروطها!
طرف 5 تا مانتو نو داره، باز هم میره میخره، این قابل هضم نیست!
۱۶ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۱۳ پلڪــــ شیشـہ اے
عیدای گذشته خیلییی صفا داشتند، همه دور هم جمع بودند، بگو، بخند ... خیلی متن روان و دل چسبی بود. یادآوری زیبایی بود. + عکس خود اندازتون تو حلقم، چه نازه
پاسخ:
نمیدونم دقیقا چه تاثیراتی ما رو اینجوری کرد، اینقدر عوامل تاثیرگذار زیاده!
ما که فکر میکنیم صفا نیست، چقدر برای دور و بریامون صفا و نشاط میاریم؟! اینم سوالیه واقعا!

ههه عکس های ما که خریدار نداره
حالا عید میاییم چتر میشیم منزل شما، از دیارتون عکاسی میکنیم ( ترساندن با پیشنهاد چتر شدن ) :)))
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۰۰:۲۸ پلڪــــ شیشـہ اے
به به وخی بیاین اینجا، من خودم تنام تو خونه، در خدمددون هسدم.قدمدون به چشم. ما را می ترسونی؟ آ میگه مهمون کا حبیبی خداس ترسم داره. لبخند.شما بیایید قدم رنجه کنید ما رو هم خوشحال کنید. اتفاقا عید امسال خونه خالیه و جا باز.من تنهام و باقی اعضای خانواده مسافرند.
پاسخ:
نه خوشم اومد، تصمیم رندانه ای گرفتی واسه تنها موندن تو خونه :))) حالا بعدا اذیتت میکنم
من که تعارف ندارم، میام! خیلی هم دوست دارم! مطرح میکنم در جلسات پیش از دستور نوروز
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۲۵ پلڪــــ شیشـہ اے
آخه خیر سرم کنکور دارم.باید بشینم درس بخونم، برای همین مجبورم بمونم.احتمالا تبعید میشم خونه مامان بزرگم که تنهایی بهم اثر نکنه.
پاسخ:
:) البته از یه جهت دیگه میگفتم، بماند! شوخی میکنم
عه منم کنکور دارم، خوب شد یادم انداختی
موفق باشی
دو هفته راهیان نور بودم، در خاکهای جنوب.
به یادتان بودم و بسیار دعایتان کردم.... 
پاسخ:
سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">