خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

باران شنبه

شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۵۶ ب.ظ


گاهی هیچ رابطه ای نیست. حتی یک یاد خشک و خالی. حتی یک لبخند یا اخم و گلایه. اما وقتی می آیی همه چیز می آید. من بی ربط ترینم که بخواهم مقابل تو ادای آدم های متوسل را در بیاورم و عاشورا بخوانم اما تو نمی گذاری. انگار با نگاهت پشت می کنی به من که اگر عاشورا نخوانی، هوایی شدنت را به هیچ می انگارم! پس مجبورم جلوی تو قدقامت عاشورا ببندم. شروع می کنی به کار. تمام خط و نشان ها را پاک می کنی، اخم می کنی به خیل گناه هایم، و شاید بدت می آید از من.  منی که مثل تو قانون و قاعده برای تقوا ندارم. اصلا من همانی هستم که شیخنا بالای منبر گفت. همان که با یک تق، وا می روم. اما می دانی به چه دلخوشم؟ تو اهل بی دلیل وزیدن بر کسی نیستی. همین تو که آرام و سر به زیری. همین تو که زیر باران این شنبه داری می خوانی، بر مشامم می رسد هر لحظه بوی کربلا...











ای کاش ها:  کاش می شد بنویسم: دل و دین بردی و اکنون پی جان آمده ای! کاش....






   پ.ن: شهید سید مجتبی علمدار اکنون به دلم دویده...



+ می گویند هیچ مگو



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۰۷
احلام

نظرات  (۷)

قلمت گرم! 
پاسخ:
نام شما هم عجیب!

+ هیچ مگو...


من غلام قمرم غیر قمر هیچ مگو

پیش من جز سخی شمع و شکر هیچ مگو


سخن رنج مگو جز سخن گنج مگو

ور از این بی‌خبری رنج مبر هیچ مگو



این دو بیت از یک غزل معروف دیوان شمس است که بار  عرفانی و معنوی عمیقی دارد. بعضی از شارحان، گفته اند که مولانا، این غزل را در وصف قمر بنی هاشم سروده است.


پاسخ:
بله

البته کمی دور از ذهن است که مولوی برای حضرت سروده باشند این را!
۰۸ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۲۷ ...:: بخاری ::...
اخ از این می گویند هیچ مگو
پاسخ:
آخ آخ آخ
در حال و هوای عید یک پست کربلایی را دلم کم داشت
پاسخ:
کربلایی اش را نگذاشتیم هنوز
۰۸ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۳۵ انــــــ ـار
دعا زیر بارون مستجابه احلام...
پاسخ:
ان شالله
اگر دعا بلد باشیم...
شما که اینقدر سختگیر نبودی.
اتفاقاً ار مولانا بعید نیست که در بعضی از سروده هاش اشاره یا نیم نگاهی به ائمه اطهار و بزرگان تشیّع داشته باشد.

وقتی غزل کجایید ای شهیدان خدایی   بلاجویان دشت کربلایی را سروده است، این را هم می تواند به یاد حضرت اباالفضل و یا در وصف او سروده باشد...
پاسخ:
بله قبلا هم اشعاری در مدح حضرت امیر از ایشون خوندم..
ولی خوب کمی برام بعید بود که از حضرت ابالفضل شعر بگند.
ممنون که آگاهم کردید

البته ما به ایشان می گوییم مولوی، نه مولانا ( مولای ما)
حمل بر سخت گیری نشود
هرقدر شهدای دفاع مقدس برام غریبه و دور و بی معنی ان
شهدای حرم به دلم میشینن
منو میبرن
نمیدونم چرا
آدم دنیایی و ظاهر بین همین میشه دیگه 

متنت زیبا بود
پاسخ:
ای ظاهر بین دنیا پرست :)
حتما باید جلو چشمت پر پر بشن تا احساس داشته باشی؟
والاع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">