خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

کتاب هل دار

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۹ ب.ظ



امروز فرصتی شد دو سه ساعتی چرخ خوردم در مجموعه ی زیبای شهر آفتاب! (توجه داشته باشید رفته بودم مجموعه را رصد کنم نه پدیده ای به نام نمایشگاه کتاب :)) ) باید بگویم برخلاف این همه اعتراض و نقدهای کوبنده بسیار هم لذت بردم از اینکه بالاخره نمایشگاه را در این فضا برگزار کردند. هر سال انگار در جایی غصبی قدم می زدم. آن ها که دارند زیادی غر می زنند واقعا بی انصاف هستند، قطعا برای اولین بار یک سری ضعف ها را متحمل خواهد شد. جای خجالت داشت که ما حتی در مصلی نمایشگاه لوازم آرایش می زدیم، آنوقت نمایشگاه قرآن را می بردیم در موزه دفاع مقدس برگزار می کردیم. ما فضای مصلی را قبل از ساخته شدن رسما ویران کردیم :) . از این ها بگذریم. فضای کتاب ها انگار کمی کسل کننده بود. یا شاید تصور من چنین بود. تازه های نشر کم بودند. برخی غرفه ها و نشرها وجودشان بی خودی است و بعضی ناشران وجودشان دارد پول مردم را می خورد و یکه تاز ناشران شده است. (اسمش را نمی برم، به شدت معروف است، کلا از تریپ پولدارانه و حریصانه اش خوشم نمی آید) بگذارید برخلاف همه نه مسئولی و نه ناشری و نه کارفرمایی را اینجا نقد کنم. امروز شاهد مردمانی بودم که هیچ از کتاب نمی دانستند. و انگار از صد فرسخی کتاب هم نگذشته بودند. مردمانی که کورکورانه در میان چراغ ها راه می رفتند بی اینکه چیزی ببینند. واقعا جای تاسف دارد که جوان  مملکت ما دوتا نویسنده را نمی شناسد، هیچ از تاریخ و ترجمه و ... نمی داند و کتاب خوب را از بد فقط در طرح روی جلدش می بیند و تعریف های آبدوغ خیاری غرفه دار! نمی دانم مردمان ما کی به صرافت این خواهند افتاد که فرهنگ خود را داخل فر کتاب بگذارند تا از این خامی خارج شوند!!!







این ها خرید من در چرخ یکی دو ساعته نمایشگاه بود. البته خیلی موشکافانه بررسی نکنید، ما در طی سال مایحتاجمان را می خریم، و زود به زود جلوی ویترین کتاب ها سبز می شویم. اولین کتاب از بالا آبنات هل در از مهرداد صدقی (داستان طنز) است. بخش هایی از کتاب را در جایی خوانده بودم و واقعا لذت بردم از چنین نوشتاری و چنین طنزی (ترجیحا از دست ندهید. نشر سوره مهر) کتاب دوم زندگی به سبک جهادی (برگرفته از بیانات رهبری)، این کتاب را از نشر شهید کاظمی گرفتم، کتاب های خوبی داشت، خوشمان آمد. روی جلدش هم زیباست :) . سومی کتاب از فاضل نظری نشر سوره مهر، خوب قطعا می دانید این کتاب را تازه منتشر کرده اند. چهارمی هم مردی در تبعید ابدی نادر ابراهیمی است که قبل ترهاااا خوانده ام ولی دوست داشتم که برای خودم هم داشته باشم. دوتای پایینی هم تذهیب و نقوش است از نشر یساولی گرفتم(چو ارزان شود، نوش جان شود) ان شالله باز هم سری به نمایشگاه خواهم زد، چون کامل نشد فضولی های کتابی مان :) 







پ.ن: کمی حرص بخوریم بابت آدم هایی که کتاب نمی خوانند و نمی دانند. شاید اوضاع بهتر شود..




عکس نوشت ها: عکس ها جفتش را خودم گرفتم ولی اینجا اجازه نداد که اندازه واقعی را در پست بگذارم. اگر می گذاشتند آن مجسمه و نماد را با خودم به خانه میاوردم، دوست داشتنی است :)

فقیرانه نوشت: پول هم چیز خوبی است (تو خود بخوان حدیث و غیره و غیره )




برای کامنت گذار محترم : مخاطب عزیزی فرمودند که متن متکبرانه میباشد. خوب نوشته ی ما مایه هایی طنز گونه داشت، البته که اگر با احلام و نوشته هایش آشنا بشوید متوجه این متکبرانه نویسی می شوید. وگرنه الحق که چیزی در چنته نیست که بخواهم نسبت بهش تکبر بورزم! راستش دیروز حسرت یک چیز دیگر هم خوردم، اینکه اینقدر کتاب هست و من اینقدر عقب هستم! هیهات 






موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۹
احلام

نظرات  (۷)

چه قدر مردی در تبعید ابدی لذت داشت خواندنش . با انواع ماژیک ها و خودکار ها افتاده بودم به جان کتاب ..

بسیار مشتاق ِ کتاب ِ فاضل آقاییم . بسیار ...
پاسخ:
بله اولین کتابی بود که دوست داشتم دوباره بخونمش! تقریبا هیچ کتابی هر چقدرم لذت ببرم این حس رو به من نمیده..
خوب بروید بخرید :)
کتابها را هایکو کتابش می کردید جالب می شد برای عکاسی
پاسخ:
اگه هایکو میشه شما بنویسید من انجامش میدم!
نمی شه که آخه!
مردی در تبعید ابدی آبنبات هل دار می خورد! این جوری میشد مثلا؟

مطلب را دریابید عجالتا
ما کتاب خواندن را دوست می داریم و خیلی هم دوست می داریم. یعنی در حد خوردن و بلعیدن دوست می داریم. اما کتاب خریدن فعلاً راسته کار ما نیست.!!
نمایشگاه هم که می رویم فقط می چرخیم و می تماشاییم و مدام با این و اون که اصطلاحاً یا ناشرند یا شاعرند و یا نویسنده، حرف می زنیم و بگو و بخند می فرماییم.
 ناهار را هم معمولاً مهمان یکی از ناشران پولدار می شویم. البته به اصرار خودشون. چون عادت نداریم خودمان را بر کسی تحمیل کنیم!! کتاب ها هم خودشون به وقتش میان در خونه. حوصله نداریم بارهای سنگین را به دوش بکشیم.
ایضاً عکس ومکس هم که اصلاً بلد نیستیم.. فقط اگر سوژه خوبی به تورمان بخورد کنارش می ایستیم و افتخاراً عکسی به یادگار می گیریم. شاید روزی به دردمان و به دردشان بخورد...و دیگر هیچ.

پاسخ:
بله دیگر، کلاس آدمی بالا برود با بچه های بالا می نشیند ...
خیلی هم خوب ما هم از این کارها می کنیم، منظورم گفتگو با کسانی که دارند برای کتاب زحمت می کشند....
من هم چند سالی است تعداد کتاب هایم سه، چهارتا بیشتر نیست، فقط نگاه می کنم! میل به آگاهی از کتاب ها گاهی بیشتر از خواندنشان می شود...

فقط با ناشران پولدار نگردید، اهل دل هایی هم در غرفه هایی مهجور تنها نشسته اند!

کوفتت بشه 

همه چیزای خوب مال شما پایتخت نشینای از خود راضیه

الکی هم نیا اینجا بگو که تهران چیزای بدم زیاد داره
من اونجا بودم خودم خبر دارم

گیر کنه ایشالا تو حلقومت

پاسخ:
اصلا لذتش دو چندان شده وقتی من دارم تو نداری..
اصلا کیف میکنم وقتی کتاب فاضل رو ورق می زنم، میگم چرا با بقیه کتاباش فرق داره، نگو تو داری نفرین می کنی..
راحت الحلقوم شده ..
فردا بازم میرم تا چشت درآد، تا تو باشی رو حرف من حرف نزنی!

۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۷:۱۲ شهر آفتابی ها
سلام. از متن لذت بردم. خوشا به حالت.
پاسخ:
سلام
خوشابحال کتاب دوستان...
۲۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۲۸ شهر آفتابی ها
اسم اون ناشر پولدار حریص معروف یکه تاز را میشود بگویید??
پاسخ:
همانی که بنده دو تا هم ازش کتاب خریدم :)
از بس به انحصار میگیرد ناب ها را..
البته حس شخصی هم شاید در این امر دخیل باشد!
الحق پول خوبی به جیب می زند با این قیمت کتاب هایش! مدتی هم که در انقلاب، یعنی بهترین نقطه انقلاب کتابفروشی اش را زده آن هم  نه فقط  کتاب های نشر خودش، بلکه ناب های نشر دیگر، بازار کتابفروش های قدیمی را کساد کرده! 
۲۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۰ شهر آفتابی ها
حدس زدم سوره مهر را میگید ولی چون دیدم دوتا ازش خریدید گفتم پس حتما اونو نمیگید!!
پاسخ:
مجبور شدیم دیگر!
نمی توانستم از این دو تا کتاب بگذرم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">