خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

ماتیلدا

چهارشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۰۵ ب.ظ






یک روز به پدرش گفت: بابا، می توانی یک کتاب برایم بخری؟

پدرش گفت: کتاب؟ کتاب نکبتی را برای چی می خواهی؟

- می خواهم بخوانمش بابا

- آخر مگر تلویزیون چش است؟ ما یک تلویزیون خوشگل دوازده اینچی داریم. آن وقت تو هوس کتاب به سرت زده؟ بچه! دیگر داری لوس می شوی ها!

بعداز ظهر روزی که پدر ماتیلدا گفت برایش کتاب نمی خرد. ماتیلدا به تنهایی به طرف کتابخانه عمومی روستا راه افتاد. به آن جا که رسید، خودش را به کتابدار، خانم فلپس معرفی کرد و پرسید آیا می تواند مدتی آن جا بنشیند و کتابی بخواند؟

......


بله و اینچنین شد که ماتیلدا چهار سال و سه ماهه قصه پایش به کتابخوری باز شد :)

کتاب "ماتیلدا" نوشته رولد دال (کسی که بهترین نویسنده مرد انگلستان لقب گرفته) یک رمان کودک است از نشر افق (همان کتاب های فندقش)

واقعا جذاب و خوشایند بود (رسما کودک درونم به شور افتاد) مخصوصا با آن شوکی که در اواخر کتاب نویسنده با داستان وارد کرد.

ماتیلدای فسقلی جادویی چه کارها که نکرد.

نکته ای که باید بگم این کتاب با فرهنگ ما واقعا نمی خورد. شاید هم به بچگی های زمان خودم نمی خورد (از بس سیب زمینی و ساده بودیم) ولی خوب قاعدتا در فرهنگ و مذهب ما چیزهایی ارزش هستند که با اینجور کتاب ها مغایر هستند.

حتما اگر کتاب ترجمه به کودکانتون می خرید. قبلش اون رو خودتون بخونید.

هیچوقت هیچوقت بچه ها رو دست کم نگیرید. حتی اگر هنوز فرزندی هم ندارید به فکرش باشید :)






پ.ن: من تبلیغ کتاب و کتاب خوانی رو در داستان های آنور آبی خیلی مشاهده می کنم. این داستان هم از آن هاست که می گوید با کتاب می توانید تابغه باشید. نسل ما واقعا دارد کتاب نخوان بار میاید :(




بعدا نوشت: می بینیم که جناب احمدی نژاد پا به عرصه کاندیداتوری گذاشت! یعنی یک آدم و اینقدر شیطنت درونی؟؟؟ داریم ؟ میشه؟ خدا رحم کند




موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۳
احلام

نظرات  (۸)

۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۱۹ آرزوهای نجیب (:
کتاب من که چاپ شد، تبلیغ کتاب و کتاب خوانی در داستان ایرانی و این ور آبی رو هم مشاهده می کنی(:

اصلا کشته  مرده پیام های تبلیغاتی خودمم ((:
پاسخ:
به به به به به
کشت ما را این انتظار

ما رو هم تحویل بگیر
خودم اصلا سازمان تبلیغات برات تاسیس می کنم
۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۵۳ بشارت دهنده به خوبی:)
نوشته ها ی رولد دوست داشتنیه :)
کودک درونم به فکر فرو میره یه هویی جیغ میزنه البته دیوونه نیستا فقط ذوق میکنه بچهم.
پاسخ:
:) بله ب ش ر ی
کودک درون و برونت رو بنویس بفرستیم برای جناب رولد
۲۳ فروردين ۹۶ ، ۱۳:۰۲ تبارک منصوری
پیشنهاد میکنم فیلمش رو هم ببینید... محصول سال 1996 هست ولی خیلی جذاب ساخته شده... شخصیت خانم ترنچبال هم به شدت جالب و خنده دار پرداخت شده با اون لباسهای نظامیش... :) معلمش هم خیلی دوست داشتنیه.. 
پاسخ:
عه فیلم هم داره. حتما
ممنون که گفتی
البته من تا الان فیلم هر داستانی رو میبینم مثل کتاب نمیشه
ولی جالب میشه
همه شخصیت ها باحال بود، با اون بابای خلاف کارش
خانم ترانچبول که معرکه بود
سیب زمینی؟ 

پاسخ:
:)
سیب زمینی به معنای بی سر و صدا و شرارت و بسی آرام
گفته برای حمایت از بقایی ثبت نام کرده و به تعهد اخلاقیش پایبنده
پاسخ:
خوب نیازی به ثبت نام نبود. همینجوری هم می تونست حمایت کنه
اگه واقعا کارش حمایت بود!
اینها دیگر سیاست بازی است آن هم از نوع احمدی نژادی اش :)

کاری که رهبر انجام دادن توصیه بوده نه حکم حکومتی
پس هیچ اشکالی به ثبت نام دکتر وارد نیست
شبیه این کار رو خود آقای خامنه ای سال 64 برای نخست وزیری آقای موسوی انجام دادن.
یعنی با اینکه امام توصیه کردن که آقای موسوی نخست وزیر باشن آقای خامنه ای برای اعتراض تو نماز جمعه شرکت نکردن و ...
ولی درنهایت هم مجبور شدن آقای موسوی رو به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کنند
اگه رهبری حکم حکومتی میدادن کار دکتر میشد خلاف قانون و ...
پاسخ:
عجب
البته این چیزی که شما می گید رو من نشنیدم. مطلبی ازش دارید بزارید منم بخونم

بله توصیه بوده و حکم نبود
من هم به خاطر همان توصیه که خیلی به جا بوده میگم
در واقع اصلا من با شخص رهبر کار ندارم. اصل توصیه توصیه ی به جایی است.
خودم عقیدم اینه که شخص احمدی نژاد آمدنش چیزی جز درگیری نیست
هر چقدر هم که رای نیاورد، هر چقدر هم به نفع بقایی کنار برود یا هر چیز دیگر، کاریزمای احمدی نژاد  غوغاسالار افشاگر است و این چیزی جز ایجاد تنش و ناآرامی نیست.
و ایضا اینکه واقعا رای های متحدی که یکسری بچه حزب اللهی می تونند داشته باشند رو می شکنه!

بعد هم این خود آقای احمدی نژاد بودند که با آقا راجع به شرکت کردنشون صحبت کردند (همانطور که در متنی که در جواب به توصیه آقا خودشون گفتن) پس این چجور مشورت کردن از یک بزرگ است و بعد عمل نکردن است! بله را می گوییم بعد میزنیم زیرش؟؟

اصل انتخابات برای ما مهم است. قرار باشد آقای دکتر بیایند و جو انتخابات را قاطی پاتی کند درست نیست!
حال چه کسی رای بیاورد قطعا مورد احترام است، چون انتخاب ملت است.

یه سرچ بزنید ماجرای 99 نفر به نتایج جالبی میرسید

متن نامه دکتر اینه:

همان گونه که مستحضر هستید در دیدار مورخ نهم شهریورماه سال جاری، اینجانب برنامه های تبیین انقلاب در سراسر کشور را تشریح نمودم، پس از آن حضرت عالی توصیه فرمودید که در این دوره مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.

توی متن گفته برای تبیین انقلاب پیش رهبر رفته بوده نه کسب تکلیف درباره انتخابات.
اگه اینجوری بخوایم فکر کنیم که سال 88 هم دکتر نباید شکرت میکرده چون بعدش یه عده غوغا کردن
به نظرم اصل انتخابات آزاد مهمه نه هر گونه انتخاباتی که نظام برگزار کنه.
عرضی نیست دیگه:دی.

پاسخ:
خوب یه پای دامن زدن به آتیشا تو سال 88 همین آقای دکتر بود :)
باید همه تلاش کنیم برای حفظ نظام
انتخابات هم پایه های این نظام رو مستحکم می کنه
چرا میاییم متزلزلش کنیم خوب

بالاخره هر چه بشود خیر است :)

شما و ملکه بانو و مادر یحیی، باعث شدید در سال جدید تلاش کنم کتاب خوان تر شوم:) ممنونم ازتون:)
البته ناگفته نماند اتمام کلاس های دانشگاه بعد از عمری درس خواندن هم بی تاثیر نبوده:))
ما ایرانی های کتاب نخوان:((
پاسخ:
 چه کامنت خوشحال کننده ای واقعا
خوشحالم که انرژی کتابخوانی بهت دادم :)
آره یونی که کلا چیز مزخرفی است البته من تو کارشناسی خیلی آزادتر بودم، این ارشد خبطی است که توش گیر کردم

کتاب می خوانیم :) میشیم کتاب خوان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">