خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

چالششششش

يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۹ ب.ظ






اگه شما هم مثل من کلی کارای نصفه و نیمه دارید که روز به روز هم عقب میافته و یه روزی میرسه که یا کلا بی خیالش می شید یا کلا دیگه انقضا شده اون عمل و یا اینکه به وای وای و فاجعه و ضرر می رسید پس تا آخر آذر بیایید دست به دست هم دهیم به مهر و کارهای عقب موندمون رو انجام بدیم.

وقتی کاری عقب میافته یا نصفه انجام میشه انگار یه بخشی از تمرکز و حواس آدمو میدزده و گرو پیش خودش نگه میداره. و وقتی انجامش میدیم خیلی محکم تر می تونیم قدم برداریم بریم سراغ کارای بعدی و حتی کار اصلی خودمون.

پس بیایید کارای عقب افتادمون رو به نحو احسن انجام بدیم و دفترشون رو ببندیم. چه معنی میده آدم فکرش هزار جا تقطیع بشه.

و مورد بعدی اینکه بیایید کمی ذهنمون رو جمع بندی کنیم . از این انباشت و کلی چیز میز دور و برخودمون جمع کردن خودمون رو رها کنیم. باور کنید ذهن آدم رو آروم میکنه

من که می خوام تا آخر آذر از شر این نصفه و نیمه های زندگی خودمو رها کنم. و خیلی زندگی مو جمع و جور و مفید و مختصر بکنم

شما هم اگر می خواهید بسم الله

به طور مثال :

1. کتاب های نصفه. و حتی کتاب هایی که خریدیم که بخونیم ولی هرگز نخوندیمشون. اگه واقعا قصد خوندنشون رو نداریم خیلی سریع اهدا بکنیم. بی هیچ تعارفی. یا اگر نصفه خوندیم یا تمومش کنیم و یا اگر هرگز قصد خوندنش رو نداریم بسپاریم به اهدا. زندگی تون رو سبک کنید

2. جمع و جور کردن اسباب و وسایل. اگه همتون مثل من یه دنیا وسایل و خرت و پرت دارید خواهشا راجع بهشون تصمیمات جدی بگیرید و خیلی خوب تقسیم بندی کنید. خیلی راحت دور بریزید (اگه واقعا لازم میشد توی این چند سال یه بار یادتون میافتاد که همچین وسیله ای دارید) اگه نمی خواهیدشون یا بدید به کس دیگه (منظورم در صورت سالم بودن) و باقی رو حتما تقسیم بندی و فایل بندی کنید.

3. هارد و لب تاب و گوشی و رم ها و .... خدای من همه این ها رو یک تقسیم بندی جدی بکنید و از شر چیزای بی ربط به زندگی و اهدافتون حذف کنید

4. کانال های تلگرام و گروه ها و... این دیگه گفتن نداره. نگذارید اونا ذهنتون رو تسخیر کنند. همیشه از سایت ها استفاده کنید. یوتیوب واقعا خیلی دنیای خوبیه برای آموزش. سایت های خوبم که فت و فراوون . اگه بشه براتون معرفی میکنم و شما هم برامون معرفی کنید

5. فیلم ها و برنامه و خریدها و .. هر کاری که همش عقب میافته بالاخره انجامش بدید. پدر صلواتی صد ساله می خواهی بری یه تی شرت بخری خوب بروووو بخر. یا می خواهیم برای گوشیمون قاب بخریم هی عقب میندازیم. یه کش سر می خواهیم زحمت اینکه بریم وارد مغازه بشیم نمیدیم به خودمون (راجع به خرید حرف مفصل است، اولیش هم این است که اصلا چرا اینقدر خرید میرید؟ فقط ضروریات)

6. کارای دانشگاهی. مقاله، پایان نامه و.. وای وای اینا همون کارایی که بعدش اشک آدمو درمیارن. یه جمله ای من و همسرم کنار تابلو وایتبردمون زدیم: اشکی که بعد از شکست میریزی همان عرقی است که هنگام تلاش باید ریخته می شد.

...

...

..

و کلی از این مسائل که تا آخر آذر درموردشون حرف خواهیم زد






پ. ن: من توی این چند روز یه سری کارامو کردم. مثلا می خواستم چیزی بدوزم بالاخره دوختم. روی یخچالم یه مگنت بود که کنده شده بود، بالاخره بعد از یک ماه چسبش زدم. بالاخره عسل رو به ظرف کوچکتری انتقال دادم و ظرف به اون بزرگی رو شستم. بالاخره سجاده ام رو شستم. کوله ام رو شستم. گلدون رو جاش رو عوض کردم. سبزی قرمه خریدم و سرخ کردم (کاری که همش عقب مینداختم)

شاید این مسائل به نظر مسخره بیاد ولی همیشه از همین کارهای ریز و کوچیک شروع کنیم. چون بیش از اندازه موثره




+خیلی حرف در این زمینه ها وجود داره. و شاید تعجب کنید که من از این پست ها گذاشتم. ولی هر چی بیشتر جلو میرم به این نتیجه میرسم که ما خیلی کم مهارت درست زندگی کردن رو بلدیم. از خوب و درست مطالعه کردن گرفته تا فن بیان و درست برنامه ریزی کردن و ... که واقعا از ضروریات به آرامش رسیدنه. اگه دوست دارید با من همراه بشید و بریم جلو. ان شالله پست به پست و موضوعی در موردشون حرف میزنیم



موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۱
احلام

نظرات  (۹)

هاااا باریکلا 
پاسخ:
من به چشم تو گرفتارم ...
۱۱ آذر ۹۷ ، ۱۵:۵۸ پلڪــــ شیشـہ اے
سلااااام
گل گفتی
منم خیلی از اینچیزای سرعت گیر دارم که دلم میخواد تا قبل از اومدن زمستون همههههه رو جمع کنم. 
این مقاله بی صاحب من :/
کتابهایی که دلم غش میره واسه تموم کردن شون
آب کردن پارافین هام و ترمیم شمع های خوشگلم
تنفس دادن به گوشیم. کلی فایل هنری دانلود کردم
تموم کردن شماره دوزی دلبرم ^___^
برناااااامه ریزی
دوزیدن یه کیسه نون
شستن و آوردن بند رخت مون توی اتاق
کاشتن قلمه هام
اجرای دستورات طبیبم واسه اصلاح طبع
باقیش و الان یادم نمیاد
پاسخ:
آفررین که خوب کاراتو میدونی، و اینکه کلی کارای خوب داری که انجام بدی :)))
و این فوق العادس
برای بعضی چیزا که نمیشه واقعا تا آخر ماه وقت گذاشت (مثل تموم کردن همه ی کتاب های موجود تو کتابخونت ) ولی میشه براشون برنامه ریخت و آروم آروم انجام داد. ولی خیلییییییی کارا هست که فقط کافیه یه نصفه روز یا یه روزه انجامشون داد. اونا رو خیلی سریع انجام بده و از دستشون رها شو
و قطعا اولویت بندی توی کارها هم مهمه.
و ان لیس للانسان الا ما سعی

ما انجامش میدیم :)
۱۱ آذر ۹۷ ، ۱۷:۵۰ پلڪــــ شیشـہ اے
:))
واسم دعا کن
ان شاءالله که همت کنم.
البته الان باید بشینم اااااااااااااول از همه مقاله مو بنویسم. بقیه کارا توی یکی دو روز روی هم تمومه.

پاسخ:
حتما موفق خواهی بود
صد در صد اولویت بندی بنما
عاشقتم :)
پاسخ:
دربدریم :)
عکس جدید هم مبااااااااارککککککککک :)
پاسخ:
مممنووووووووووووون جانااااااااااا :)
سبزی قرمه رو سرخ نکن. خام فریز کن هر دفعه تازه تر دربیار و سرخ کن :)
پاسخ:
بعد اونوخ هر سری حسابی بو بگیرم و لباس عوض کنم؟
سلام.
خیلی پیشنهاد خوبی بود. یه مدت داشتم بهش فکر میکردم. اما حتی فکرش هم نصفه و نیمه می موند. 
از همین تریبون ، رسما به این چالش می پیوندم :)
پاسخ:
سلام
خیلی هم عالیه . کلی به آدم انرژی میده
حتما بهمون بگو چه کارایی کردی :)
کارای عقب مونده رو بیخیال
خودت چطوری؟
پاسخ:
خوبم
مخصوصا بعد از اینکه کلی به آخرین پستت خندیدم :)))))
ببین دیگه اون بله رو
اَه
تنبل خانوم
عوضش سالم تر میپزی. همینجوریشم سبزی فریزشده به درد بدن نمیخوره
مگه چه قدر سرخ میکنی که بو داره!
پاسخ:
چشممم خانوم کدبانو
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">