خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

چه نشسته ای ای غافل :)

شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۲۲ ب.ظ


خوب از عجایب است که اینجا در یک روز دو بار دارد به روز می شود

از آنجا که مومنین دهان را در ماه مبارک بیشتر می بندند ما چون غیر مومنین محسوب می شویم، زبان درازی می کنیم این ایام. عفوا

راستش خجالت می کشم در دم دستگاه احلام، نامی از کتاب برده نشود، پس عجالتا بشنوید حدیث کتاب خواری ما را!











خوب این کتاب از اسمش آشکار است که کتابی طنز است. البته نه به آن شدت و هدت. یک سرخپوست محترم را به تصویر می کشد و که پاره ای از وقتش مجبور است سفید پوست باشد. خوب از شخصیت پردازی اش خوشم آمد چون همه در نقششان خوب قالبندی شده بودند. داستان هم روال درستی داشت و شسته و رفته. فقط اینکه تمام کتاب به این نتیجه رسیدم که دارد زندگی و فرهنگ سرخپوست ها را رسما به گند می کشد با طنز و سفید پوستان(همان مرگ بر آمریکاهای خودمان) را متجدد ترین انسان ها معرفی می کند! شرمن الکسی خود یک سرخپوست است. همیشه آمریکا از این کارها می کند.

(خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست نیمه وقت. شرمن الکسی. نشر افق)












اندراحوالات خوش این کتاب هر چه بگویم کم گفته ام. شخصیت اول داستان هر چه دلش خواست شارلاتان بازی درآورد تا آدم را بخنداند. بگذریم که در یک جای عمومی آبرویمان را برد وقتی ناخودآگاه از خنده منفجر شدم.
فوق العاده از داستان پردازی اش خوشم آمد از این جهت که از پسش برآمد و بند را آب نداد. نه آب بست به کتاب و نه سد!
نقصش کمی در بزرگ فکری نوجوان داستان بود که آن را به بزرگواری خودتان ببخشید
آهان لهجه کتاب هم فوق العاده بود، آدم کیف می کرد
مطمئنم از این کتاب لذت می برید :) البته اگر اهل لبخند زدن هستید

(آبنبات هل دار. مهرداد صدقی. نشر سوره مهر)













این کتاب در دست خواندن است. بخشی را پیش رفتیم ولی تا تمام نشود نمی توانم تعریفش بکنم.
ظاهرا یکی از فوق العاده های زندگی ام را به دست گرفته ام.
دکتروف در نظر من نابغه ای است. نمی تواند بد بنویسد
کتاب را دوست دارم چون پدر و مادر دار است و اصیل.


(بیلی بات گیت. دکتروف. نشر طرح نو)






کتاب مردی در تبعید ابدی را هم برای باری دیگر خواندیم، همچنان لذت بخش بود...
این را یادم رفتم بگم
:)




پ.ن: ماه مبارک یک کتاب را اصل قرار دهید: قرآن
اما از فرعیات هم استفاده کنید. از فلسفه و حکمت گرفته تا رمان. خواندن چیزی از شما کسر نمی کند. پس تیتر پست را از اول بخوانید :)










موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۲
احلام

نظرات  (۴)

این خنده در مکان عمومی را با من او امیر خانی در اتوبوس تجربه کرده ایم ان قسمتی که برادران شمسی ...
خنده ام بند نمی آمد بدبختی تنها هم بودم

بله قرآن اصل است
پاسخ:
یادم نمیاد کدوم بخش رو می گید!
حافظه ام نم کشیده
 من او رو خیلی فراموش کردم، مخصوصا چون ندارمش
سرخ پوست رو خیلی وقت پیش خوندم 
اون موقع ها از دید نویسندگی بهش نگاه نکردم 
ولی یادمه لذت بردم از خودندش

آبنبات هلدار رو هم دارم تمومش میکنم
کتاب خیلی خوب پیش میره ولی من از صفحه 250 به بعد دیگه خسته شدم 
اتفاقات تکراری و قابل حدس شده بود و همین مساله خسته کرد منو
الان دو روزه انگیزه ای برای 50 صفحه آخرش ندارم و تمومش نکردم
اما قلم قوی و پردازش خوبی داره 
از صفحه 100 به بعد دیگه خندم نگرفت تقریبا بی حس شده بودم دیگه
پاسخ:
از اینکه تو مخاطب را در صفحات آخر سرگردان رها کرده است، عذرخواهم
اتفاقات قابل حدس بودند چون شخصیت را کاملا شناختی!
چون بیشتر  شخصیت محور بود تا داستان محور!
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۳۳ پلڪــــ شیشـہ اے
چه قدر تو فکر معرفی کتاب هات بودم امروز. این متن و دیدم لبخندم کش اومد. ظهر توی کوچه، زیر برق آفتاب داشتم فکر می کردم تا حالا چند جلد کتاب خوندی؟! لبخند
پاسخ:
:) من به فدای تو چه فکر ها می کنی!

کتاب که زیاد نخوندم، ولی آمار نگرفتم..
شاید چند سالی هست که می نویسم اسم خوانده شده ها رو!
ایام شباب بهتر کتاب می خوندیم
خب پس همه ی اینا رو وردار بیار بده به منم بخونم. چون زندگی خرج داره :)
منم به کتاب هات هزار خورشید تابان رو اضافه می کنم که امروز صبح تموم شد . از خالد حسینی
درست مثل بادبادک باز . از حوادث و رنج های افغانستان نوشته اما این بار از زنان سرزمینش. به قدری که حرصت در بیاید از بدبختی شان و دلت نخواهد باور کنی اما خب حقیقت است... گاهی از شدت قوی بودن توصیف هاش دلم میخواست جیغ بکشم.. مخصوصا در یک صحنه ی قتل... آه!
پاسخ:
تشریف بیار بگیر عزیز جان:)

هزار خورشید تابان رو خوندم. واقعا قوی است.
ولی خوب سیاه نمایی دارد دیگر.. خیلی هم حقیقت ندارد، خالد ظاهرا افغانی است ولی در جبهه آمریکا کار می کند
و ایضا از صحنه دار بودنش خوشم نمی آید
ولی لعنتی خیلی فوق العاده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">