خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ تنیده

شاه نشین چشم من، تکیه گه خیال توست

خیالِ  تنیده

بسم الله



خیالی خودکامه
در هم تنیده بالا می رود
تا به وصال برسد...




پیوندها

مسئله!

پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۳۶ ب.ظ



پیش از هر چیزی تیتر را مانند این طلبه ها بخوانید: مسئلتُن

از آنجا که ما آدم های برنامه بریز قهاری هستیم و در هر تحولی برنامه ای شگرف ارائه می دهیم. دلم می خواست بدانم شما هم برای ماه رمضان تون برنامه ای دارید؟

مثلا چه چیزی؟

اگه روتون نمیشه یا واسه خیلی هاتون ریا میشه ناشناس بگید :)




+ مثلا من تصمیم دارم یکی فقط یکی از اخلاق هایی که همیشه اذیتم میکنه رو بزارم کنار. براش کلی دعا میکنم و تلاش.

مطمئنم شما از اون آدم ها نیستید که بگید هر روز یک رذیله رو از خودتون می زدایید :)








پ.ن:

دیشب بابا خونه نبود. قرآن و مفاتیحش روی رحل بود. چقدر دلم می خواست مثل قبل ها با صدای اذان بابا از خواب بیدار بشم با صدای قرآن خوندن بابا بین الطلوعینم رو بگذرونم و تهشم خوابم ببره..





موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۳
احلام

نظرات  (۶)

نه! هیچ برنامه ای نداریم. اگر هم داشته ایم تا حالا تمام شده...یا بی خیالش شده‌ایم مثل بقیه برنامه ها
پاسخ:
یعنی اینقدر زود ناامید شدید؟

فکر می کنم تمام روز و شب ماه مبارک را بگذارید برای از بین بردن این حس ناامیدی
در ماه مبارک شیطان در غل و زنجیره


اینو تازه فهمیدم چرا در این ماه نمیتونم کاری کنم
غل و زنجیرم


ما با این حرفها فرسنگها فاصله داریم
پاسخ:
کدام حرف ها؟

اگر شیطان مجسم هم باشیم باز فرشته ی زیرکی باید باشیم که اینقدر از خدا امتیاز گرفت

سوال خیلی خوبی بود
من چند تا چیز تو برنامه دارم
۱ انقدر کارهای مختلف داشته باشم که وقت نکنم بیحال بشم و بخوابم (موفق بودم خداروشکر)
۲ با تنبلی و یأس به شدت گلاویزم، در ماه مبارک این درگیری سه هیچ به نفع منه
۳ نمازامو مسجد بخونم مخصوصا نماز مغرب عشا (موفق بودم الحمدلله)
۴ مهربونیمو بیشتر کنم، بخون اخلاقمو اصلاح کنم
۵ آخر ماه باید دو رذیله جدید و پیچیده در خودم کشف کنم (همین چند دقیقه پیش داشتم ابعاد تواضعم رو بررسی میکردم، داشت به جاهای خطرناکش میرسید که رشته افکارم پاره شد ولی خب ادامه میدم ان شاالله)


+ به مخاطبای پست عرض کنم که درست و حسابی جواب بدین
اگه هیچ جوابی هم ندارید، هنوز وقت هست، تصمیم بگیرید و به اشتراک بذارید

+:)
پاسخ:
واقعاااا ممنونم از جواب های خیلی خیلی خوبت
شاید باید چندبار از اول تا آخر کامنت رو بخونم و کیف کنم

ان شالله که تا آخر ماه رمضون همه رو پیاده کنی و عید فطر بیایی اینجا با یه جعبه شیرینی و بگی من پیروز شدم.

آفرین به نکته خوبی اشاره کردی
دوستان به خاطر برداشت های خودتون هم که شده درست و دقیق جواب بدید
 اول از همه به یه چیزی حسودیم شد ولی نمیگم:)
دوم اینکه اممم سال های گذشته ختم قرآن هام اغغغغلب با دو یا سه جزء ناتمام می موند . خییییلی سعی می کنم امسال سر به مهر بخونمش و عقب موندگی هام رو رفع کنم.
اممم خیلی دارم سعی می کنم وابستگی هایی که دارم به چیزهای مختلف رو کنترل کنم خیلی موفق نبودم ولی خب شدنیه، همش استرس دارم ماه به نیمه برسه من موفق نشم توی هیچ گدوم :( به ایشالا ماشالاه نیست به اراده است!
بعدشم خب همش دوست دارم توی هر چیزی یه همراه داشته باشم ولی الان دارم سعی می کنم بدون اینکه آویزون کسی بشم خودم برای خودم آستین بالا بزنم (البته در مفهومی غیر از مفهوم مستعمل!)
انسان به شدت تنبلی ام در نتیجه نمیدونم چه کنم، کلا با واعظ و بدهکار و طلبکار درونم درگیرم.
پاسخ:
واقعا چیز حسادت برانگیزی وجود داره؟

احسنت
نترس از شکست، حرکت کن تا جایی که میتونی

خودت بهترین همراهی، همراه میخواهی چیکار، فقط مریض های بیمارستان همراه لازمن! 

اگه تنبلی نه سرزنش میخواد و نه عقلانیت بیش از حد، تمرین درست میخواد
همه و همه جامعه ی ما اهمال کار هستند، پس زیادم غصه نخور :)
اینکه شما اهل برنامه هستی بسیار عالیست. ان شاءالله در اجرای برنامه های خوبتان موفق باشید. البته برنامه ریزی آقایون با خانم ها کمی متفاوت است و لزوماً نمی توانند با هم برابری داشته باشند.

اما از کارهای ثابت من هرساله در ماه رمضان اینهاست:
خواندن حداقل یک جز قرآن در هر روز.
خواندن دعای افتتاح هرشب.
خواندن بخشی از دعای ابوحمزه در هر سحر.
نخوابیدن بعد از نماز صبح.
مشارکت در کارهای روزانۀ منزل.
در اخلاق و رفتارم تقریباً ثابتم و متأسفانه یا خوشبختانه برنامه ای برای تغییرش ندارم.

برنامه های غیر ثابت هم در هر ماه رمضان دارم که برای امسال این هاست:
دیدار با جانبازان آسایشگاهی حداقل سه نوبت به صورت گروهی سه چهار نفره همراه با هدیه مناسب.
عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان های دولتی روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته.
جلسه با یک گروه متشکل از جوان های محل در مسجد (هر شب)

یقین دارم بیش از این در حد و قوارۀ من نیست.
پاسخ:
ممنونم از کامنت خوب و مبسوط تون
ممنون از وقتی که در اختیار ما  گذاشتید

البته برنامه خانوم و آقا ندارد، آدم به آدم متفاوت است قطعا

خیلی برنامه ی خوبی است
مخصوصا بیدار ماندن بعد از سحر

خیلی عالی است این دیدارها
به صورت آزاد هم میشود رفت عیادت جانبازان یا شما از طرف ارگانی میروید؟


همین برنامه کلی انرژی میخواهد، چون بالاخره زندگی کارهای دیگر هم دارد

موفق باشید
معمولاً رفتن به آسایشگاه ها نیاز به هماهنگی و اجازه دارد. مگر در مناسبت های خاص که ملاقات های عمومی انجام می شود. 
اما بنده و دوستان همراه چون با بعضی از جانبازان آشنا شده ایم، با هماهنگی خودشان می رویم و با بقیه هم که اونجا هستند دیدار می کنیم.
پاسخ:
ممنون
سلام ما برسانید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">